середа, 5 квітня 2017 р.

Зміни в Програмі з основ здоров'я для 9 класу , яка буде діюча у 2017-18 н.р.

Основи здоров’я 9 клас     1 год в тиждень замість  0,5год (змінено)

Розділ 1. Здоровя людини  
Життя як феномен. Здоров’я як атрибут людського життя.
Рівні здоров’я. (додано)Дотримання здорового способу життя.
Сфери життя людини. Планування життя. Життєве кредо.(додано)
Сучасне уявлення про здоров'я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я.
Чинники, що впливають на показники здоровя.
3 практичних замість 1 .
·        Самооцінка рівня здоров’я.
·        Визначення цілей та розробка планів у різних сферах життя.(додано)
·         Формулювання життєвого кредо (додано)
Учень   наводить приклади: (додано)
- довгострокових і короткострокових наслідків різних способів життя;   
- холістичного підходу до здоров’я;
уміє:
- оцінювати рівень свого здоров’я;
- аналізувати свій спосіб життя, особисті цілі і розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя;  
демонструє високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив.

Розділ 2. Фізична складова здоров’я  
Збереження і зміцнення   фізичної складової здоров'я
А називалась  тема «Фізіологічна і соціальна зрілість».(змінено)

Взаємозв’язок принципів особистої гігієни, адекватного харчування, рухової активності, повноцінного відпочинку.
Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини.
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури
Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.
Харчування для здоров’я. Характеристика поживних речовин. Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла.
Моніторинг здоров’я
Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я
Замість 1 практичної 2(змінено і додано)

·        Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму.
·        Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я
Самореалізація особистості
Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості.
Формування самооцінки. Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація.
Емоційне благополуччя
Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю.
Уміння вчитися
Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.
Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу.
Самовиховання характеру
Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.
Роль життєвих цінностей у формуванні характеру.   Цінності і якість життя.   Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру.
Учень уміє::
- застосовувати  прийоми самоконтролю;
- визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час;
- аналізувати свої життєві цінності;(додано)

_______________________Практичні роботи 5 замість 1
·        Самооцінка характеру. Проект самовиховання.
·        Визначення індивідуального стилю навчання.
·        Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до  іспитів.
·        Виявлення професійних схильностей.
·        Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації».
_____________________
Екскурсія до центру занятості населення.

Розділ 3. Соціальна складова здоров’я
Тема 1. Соціальне благополуччя
Соціальна компетентність (введено нове поняття)
Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками.
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя.
Репродуктивне здоров’я молоді
Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків.
Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад.(додано)
ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства
Епідемія ВІЛ-інфекції/СНІДу: загроза людині. Умови і шляхи інфікування ВІЛ. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С.
Епідемія ВІЛ-інфекції/СНІДу: загроза людству.   Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу.  Значення моральних цінностей  для профілактики  ВІЛ-інфікування  і протидії дискримінації ВІЛ-позитивних людей.
______________________Замість_ Розроблення проекту “Вплив чинників ризику на репродуктивне здоров’я”.
·  Відпрацювання прийомів ефективного спілкування (додано)
з дорослими й однолітками.
·   Відпрацювання навичок поширення достовірної
інформації про ВІЛ-інфекцію/СНІД у свому середовищі. (додано)
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки замість «Безпека людини і право»
Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки.
Глобальні загрози, породжені діяльністю людини.
Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки.
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку.(додано)
_______________________
·        Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні

Додаткова інформація
·                                     зменшили обсяг теоретичного матеріалу і відповідно збільшили кількість практичних робіт та частку занять, що виконуються поза межами класу (на свіжому повітрі);
·                                 збільшили кількість уроків присвячених безпечній поведінці в Iнтернеті та безпечного спілкування у соціальних мережах;
·                                 зменшили кількість тем з вивчення ВІЛ/СНІДу, збільшили години на вивчення інших інфекційних захворювань, додали інформацію про запобігання наслідків ранніх статевих стосунків та контрацептиви;
·                                 додали до змісту програм матеріал щодо популяризації досвіду життя людей з активним довголіттям; молодіжного руху у формуванні здорового способу життя;
·                                 посилили увагу до запобігання неінфекційним захворюванням; побудови стосунків рівноправного і ненасильницького спілкування;



.

Немає коментарів:

Дописати коментар